Om oss
Policys
Policys
Kvalitetspolicy
Som kund och intressent kan du förvänta dig att:
- vi levererar i tid enligt avtal
- vi skapar långsiktigt nöjda kunder genom att leverera avfallshämtning och förvaltning av miljörum som uppfyller specificerade och outtalade kundkrav
- vi är pålitliga som affärspartners, arbetsgivare eller annan partner
- vi samarbetar med noga utvalda leverantörer och underentreprenörer
- vi kompetensutvecklar våra medarbetare löpande för att möta våra kunders krav och förväntningar
- vår kvalitetspolicy är förstådd och tillämpas av alla i organisationen samt revideras kontinuerligt.
Våra anställda åtar sig att:
- uppfylla lundkrav och tillämpa övriga krav från intressenter, inklusive tillämpliga lagar och förordningar
- bidra till att ständigt förbättra verksamheten och höja kvalitetsnivån på våra projekt.
Miljöpolicy
Svenska Servicestyrkan ligger i framkant inom förvaltning av avfallshantering och återvinningslösningar i Stockholm med god kunskap och hög kompetens.
Vi arbetar för att skydda miljön, minska miljöpåverkan, förebygga föroreningar och utveckla vårt miljöarbete genom att:
- utbilda och motivera anställda att utföra sina arbetsuppgifter på ett miljömässigt och ansvarsfullt sätt
- utvärdera våra miljöaspekter ut ett livscykelperspektiv och skapa handlingsplaner
- prioritera miljöcertifierade leverantörer och underentreprenörer i möjligaste mån
- sträva efter att minska utsläppen från egna och utförda transporter
- ta ansvar för vårt avfall genom att bidra till återvinning så längt det är möjligt
- aktivt arbeta mot att öka insamlingen och återvinningen av material.
- Informera medarbetare och underentreprenörer om miljöledningsarbete och om vikten att beakta dagliga arbetet.
Varje anställd åtar sig att:
- uppfylla miljörelaterade lagar och förordningar samt övriga tillämpliga bindande krav
- bidra till att ständigt förbättra vårt miljöledningssystem genom att verka för att uppfylla miljömålen och uppnå en bättre miljöprestanda i vår verksamhet.
Verksamhetspolicy
Integritetspolicy
Om oss
Svenska Servicestyrkan etablerades år 2000 och har från starten arbetat och byggt upp en gedigen kunskapsbas med stor och lång erfarenhet av återvinningsbranschen.
Detta har resulterat i många starka och långa samarbeten tillika en trogen kundkrets. Grunden i verksamheten har varit fastighetsnära insamling, men under senare år har vi utökat vår kompetens och breddat verksamheten med fler tjänster till våra kunder. Allt för att kunna tillgodose kunders behov och effektivisera återvinning av fler fraktioner.
Vi har hela tiden arbetat efter och gör fortfarande att, ”alla ska tjäna på en bättre miljö”.
Vi arbetar starkt med miljöfrågor inom återvinning och vi är idag även ISO-certifierade. Samt godkända av Stockholm Vatten & Avfall, Länsstyrelsen, Transportstyrelsen, Naturvårdsverket.