Om oss
Policys
Policys
Affärsidé
Leverera avfallshämtning, förvaltning miljörum och avfallssystemsystem med fokus på kvalitet och service
Kvalitetspolicy
Svenska Servicestyrkan AB:s kunder och andra intressenter kan förvänta sig att:
- Vi ser våra kundrelationer långsiktigt och levererar en hög nivå på service för att uppnå detta
- Vi skapar långsiktigt nöjda kunder genom att leverera avfallshämtning och förvaltning av miljörum som uppfyller både specificerade och outtalade kundkrav
- Vi är pålitliga som affärspartner, arbetsgivare eller annan partner
- Vi samarbetar med noga utvalda kompetenta leverantörer och underentreprenörer
- Vi kompetensutvecklar och motiverar våra medarbetare för att upprätthålla en hög servicenivå och möta våra kunders krav och förväntningar
- Vår kvalitetspolicy är förstådd och tillämpas av alla i organisationen samt kontinuerligt revideras
Varje anställd åtar sig att:
- Uppfylla kundkrav och övriga tillämpliga krav från intressenter, inklusive tillämpliga lagar och förordningar
- Bidra till att ständigt förbättra verksamheten och höja kvalitetsnivån på våra projekt
Miljöpolicy
Svenska Servicestyrkan AB ligger i framkant inom avfallshämtning och förvaltning av miljörum med god kunskap och hög kompetens.
Vi arbetar för att skydda miljön, minska vår miljöpåverkan, förebygga föroreningar och utveckla vårt miljöarbete genom att:
- Utbilda och motivera våra anställda att utföra sina arbetsuppgifter på ett miljömässigt ansvarsfullt sätt
- Utvärdera våra miljöaspekter ur ett livscykelperspektiv och skapa handlingsplaner
- Prioritera miljöcertifierade leverantörer och underentreprenörer i största möjligaste mån
- Sträva efter att minska utsläppen från egna utförda transporter
- Ta ansvar för vårt avfall genom att bidra till återvinning så långt det är möjligt
- Aktivt arbeta mot att öka insamlingen och återvinningen av material
- Informera medarbetare och underentreprenörer om miljöledningsarbetet och om vikten av att beakta miljöfrågor i det dagliga arbetetVarje anställd åtar sig att:
- Uppfylla gällande miljörelaterade lagar och förordningar samt övriga tillämpliga bindande krav
- Bidra till att ständigt förbättra vårt miljöledningssystem genom att verka för att uppfylla miljömålen och uppnå en bättre miljöprestanda i vår verksamhet.
Arbetsmiljöpolicy
På Svenska Servicestyrkan AB ska vi verka för att samtliga medarbetare har en trivsam arbetsmiljö, utvecklas och mår bra såväl fysiskt som psykiskt. De som arbetar hos oss ska inte drabbas av ohälsa eller komma till skada på grund av arbetet.
Alla individer ska behandlas jämlikt och med respekt. Ingen form av kränkning eller trakasserier accepteras.
Eftersom arbetsmiljöfrågor är en del av vårt löpande arbete inom företaget, åtgärdar vi uppkomna problem omgående, inom de tekniska och ekonomiska ramar vi har. Extern kompetens inom arbetsmiljöområdet tas in när så behövs.
Våra målområden inom arbetsmiljö är:
- Att våra medarbetare är nöjda
- Att vi inte råkar ut för några allvarliga incidenter
- Att våra medarbetare proaktivt värnar om sin hälsa genom att utnyttja friskvårdsbidraget
Som arbetsgivare ansvarar vi för att:
- Beslut som fattas och aktiviteter som genomförs genomsyras av vårt arbetsmiljöarbete
- Se till att arbetsmiljöarbetet görs i samverkan mellan arbetsgivare, medarbetare, skyddsombud och externa parter
- Fördela och tillse att anställda med delegerat arbetsmiljöansvar har den kunskap och befogenhet som krävs för att utföra uppgiften
- Se till att samtliga anställda får den kunskap, motivation, information och utbildning som krävs för att följa denna policy och kunna arbeta säkert och hälsosamt
- Rapportera risker, olyckor och tillbud till extern part samt se till att minimera risker och faror
- Arbeta systematiskt för att ständigt förbättra vårt arbetsmiljöarbete genom vårt ledningssystem
- Se till att lagar, rutiner och riktlinjer följs av oss som arbetsgivare och av våra anställda
- Anpassa arbetsmiljön i möjligaste mån till våra medarbetares fysiska och psykiska hälsa och förutsättningar
- Säkerställa att samtliga medarbetare skyddas från repressalier när de rapporterar incidenter, faror, risker och möjligheterVarje anställd hos oss åtar sig att:
- Medverka i arbetet för en god arbetsmiljö
- Rapportera olyckor, risker och tillbud
- Följa de lagar och rutiner som finns inom företaget
- Följa övriga riktlinjer och policys inom företaget
- Delta i utbildningar som arbetsgivaren tillhandahåller inom arbetsmiljöområdet
Den här policyn finns tillgänglig för alla anställda att ta del av samt för andra intressenter vid förfrågan. Policyn kommuniceras till alla nyanställda och hålls uppdaterad som en del i vårt arbetsmiljöarbete.
Verksamhetspolicy
Om oss
Svenska Servicestyrkan etablerades år 2000 och har från starten arbetat och byggt upp en gedigen kunskapsbas med stor och lång erfarenhet av återvinningsbranschen.
Detta har resulterat i många starka och långa samarbeten tillika en trogen kundkrets. Grunden i verksamheten har varit fastighetsnära insamling, men under senare år har vi utökat vår kompetens och breddat verksamheten med fler tjänster till våra kunder. Allt för att kunna tillgodose kunders behov och effektivisera återvinning av fler fraktioner.
Vi har hela tiden arbetat efter och gör fortfarande att, ”alla ska tjäna på en bättre miljö”.
Vi arbetar starkt med miljöfrågor inom återvinning och vi är idag även ISO-certifierade. Samt godkända av Stockholm Vatten & Avfall, Länsstyrelsen, Transportstyrelsen, Naturvårdsverket.